Reklamy, které mě letos pozitivně zasáhly.

Přemýšlel jsem již delší dobu, jakým způsobem rozvinout svůj blog, který po vypátrání telefonu nepřináší nic nového. Původní články mapující pátrání po odcizeném telefonu sice navštívily desítky tisíc uživatelů a mnohým i pomohly, ale je třeba to posunout o kousek dál. Proto jsem se zamyslel, čím se odrazit a letošní Vánoce jsou dobrou příležitostí.


Období, kdy všude okolo nás krouží hladoví obchodníci s elektronikou, textilem, provozovatelé kaváren, vánočních trhů, nebo různých služeb a zábavy, je tady. Vedle černých pátků trvajících mnohdy týden se všude objevují kouzelná slova či slovní spojení SLEVA, SALE, ZDARMA, JIŽ OD nebo AKCE, která jsou výhodná často jen na první pohled. Všichni se snaží českého zákazníka zaujmout tak, aby v období, kdy bývá jeho peněženka nejotevřenější, utržili co nejvíce.

 

Tento blog se však dnes nebude věnovat pochybným obchodním praktikám, kterým Češi často podléhají. Jelikož se poměrně značnou část dne pohybuji na sociálních sítích a internetu obecně, kde už několik let z části pracuji, narážím neustále na mnoho reklam. Ty se v okleštěných verzích zobrazují také na televizních obrazovkách. Drtivá většina z nich však je nudná, drží se zajetých kolejí, neumí se odlišit a diváka nezaujmou. Samozřejmě si všichni pamatujeme reklamu Kofoly se „zlatým prasátkem,“ na Čtvrtníčká se soby od Vodafone nebo pozdeji zakázanou reklamu T-mobile s polským překupníkem, jenže opět uplynuly roky a naše zraky zhlédly stovky nudných reklam. Ani letos to nevypadalo nikterak nadějně, přesto jsem před letošními svátky narazil na tři reklamy, které sledujícího zasáhnou přímo u srdce, což později může rozhodnout o tom, že se za daný výrobek či službu skutečně rozhodne utrácet. Pojďme se na ně podívat.

 

  1. Huawei – sázka na sebereflexi

Čínský výrobce telekomunikačních zařízení, který v České republice zažívá velký boom i díky spolupráci sportovní ikony, Jaromíra Jágra, v letošní Vánoční kampani vsadil na pravdu. Není tajemstvím, že mobilní zařízení si v našem každodenním životě berou čím dál více času. Neustálá potřeba být online, sledovat přátelé, zprávy, pracovat 24 hodin denně či nutkání exhibovat ukazováním svého soukromí je patrná všude okolo nás. Pokud nemáte žádnou z těchto (svým způsobem trochu zvrácených) potřeb, zcela jistě znáte nějaké přátelé z okolí, kteří je mají. Nemusíte mít v kapse zrovna zařízení Huawei a přesto si tuto reklamu budete pamatovat. Kolik z nás se po prohlédnutí této reklamy chytí za nos?

 

2. Pilsner Urquell – sázka na rodinu

Musím se přiznat, že jsem pivař a z českých piv mám to plzeňské nejraději a to nejen kvůli chuti, ale svým způsobem tomu přispívá také jistá prémiovost značky a spojení s českým hokejem. Letošní reklama navíc moji přízeň k této značce značně posílila, jelikož mnoho lidí donutila zamyslet se nad tím, o čem vlastně Vánoce jsou. Reklama Plzeňského Prazdroje jasně hraje na city a nutno dodat, že se jí to daří. Je pěkné vidět (stejně jako v reklamě Huawei), když produkt není to první, co musíte vidět a pouhou tečkou za celým příběhem. Musím se přiznat, že je to jedna z nejhezčích reklam českých značek.

3. MALL.cz a UBER – spojení dvou silných značek

Crossmarketing v praxi. Obchod z elektronikou MALL.cz a alternativní taxislužba UBER spojily své síly pro vánoční kampaň. Té napomohla také osobnost Leoše Mareše, který ostatní cestující v reklamě vozil. Nebudu hodnotit, zda jsou cestující skutečnými cestujícími, protože to netuším. Přesto se jedná o skvělý nápad, který zapadá do koncepcu činností obou společností. Svoji inspiraci však možná našel v kampani kanadských aerolinek WestJet zde. I tak se jedná o reklamu, která příjemně vybočuje ze zástupu stovek letošních reklam.

 

Komentáře z Facebooku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *